Tina - upp i ottan

Denna dag började bra och förhoppningsvis slutar den bra, nån timma där emellan glömmer jag gärna. Kanske lite långt inlägg men jag drar ihop en snabbresumé på slutet fär de lata som inte orkar läsa ;-)

I morse när jag vaknade var det sol och 19 grader, jag klagar inte! Åt frukost ute i solskenet ännu en dag oc lade mig sen och solade. Tyvärr blev jag avbruten i min lilla avslappnande stund, var nämligen tvungen att hjälpa pappa att leta tält. Mor, far och bror John samt hans vän Jocke åker nämligen till Italien på onsdag. Första året inte jag kan följa med och det känns faktiskt riktigt tråkigt men så är det när man jobbar! Tidigare år så har vi ju kört ner och sedan campat runt i Europa men i år hittade mamma flygbiljetter fö 0 kr (!!!!!!!!) till Milano så det blir en lite annorlunda resa detta år. Samtidigt kan dom ju inte bryta alla traditioner så tanken är att tälta nere i Italien och då måste dom ju ha med sig tält vilket jag blev tvungen att hjälpa till att hitta som var helt och funkade.

Får sedan ett sms av Natthalie, hon är något rastlös eftersom Johan åkte till Borås i morse (grabben ska ju nämligen flytta dit och spela hockey och är nu nere en vecka) och ville tvinga med mig på stan. Det sved lite med tanke på det fina vädret men snäll som jag är så går jag med på det. Väl i stan så börjar det ösregna, känns då lite bättre att gå på stan. Åt en glass, strosade runt och sen köpte vi lite middag.

Som jag tidigare sa så skulle vi ju få prova ut kläder till innebandyn men självklart hade dom inte kommit. Drog vidare till Anton för att träna, vilket är de timmar jag vill glömma, jag är så sjukt otränad!

Väl hemma hos Natthalie igen så kommer hon på att hon vill ju fara ner till Johan i Borås i veckan så vi sätter oss och letar flygbiljetter, utan vidare framgång. Får sedan ett samtal från Johan som säger att hans bror hittat en "billig" biljett som bokas. Så jag ska upp 04.40  morgon och skjutsa Nattisgumman till flyget. YIPPIE! Men vad gör man inte för kärleken.

Sitter och ser Sex and the city nu sen blir det nog bestämt sängen!

NAttinatti



Snabbresumé

  • Vaknade
  • Solade
  • Slog upp tält
  • Gick på stan, köpte en glass
  • Lagade middag hos Natthalie
  • For på Team men inga kläder hade kommit
  • Tränade, jag är otränad
  • Nattis ska åka till Borås
  • Ser Sex and the city
  • Ska upp 04.40 i morgon för att skjutsa N till flyget
  • GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0