Kåggis - Forsränning och höghöjdsbana

Hej hallå!
Nu ska jag berätta om våran enastående resa med klassen till och i vindelälven.
Igår , torsdag, så samlades klass SPFL3 utanför anderstorpsskolan med det bästa humöret! :) Nu var det dags för forsränning. Vi samlades och packade in i bilar och påbörjade våran resa... jag åkte i en bil med beredskapen av 3 stycken brudar, plus mig själv. Det var jag, Karin, Vendela och Sara. Vi hade fått en karta som vi skulle läsa och guida oss själva ut till vildmarken eftersom att det är det friluftlivare gör ;) Meeen.. allt blev inte som tänkt.
Vi körde fel ungefär 3 gånger (kändes som många fler) - Vi körde rakt fram när vi skulle ha svängt, svängde höger när vi egentligen skulle kört vänster osv. Vi lottade verkligen inte, och kartan är nog den sämsta jag sett! - Låter som att jag skyller på det ^^ Men sanningen är att kartan verkligen var EXTREMT dålig.

TIllslut kom vi fram och det var dags för forsränning! Huur kul som helst. Vi satt oss i båtarna, i min båt 7 st, och började den fartfyllda, blöta, kalla och roliga resan ner. Strålande sol ute, 7 grader kallt i vattnet, stora forsar och mycket vatten var det vi hade fram för oss! Grymt rolig resa! Jag skulle kunna berätta hur mycket som helst om den, men ni som känner mig vet hur mycket jag kan skriva när jag väl börjar... på ett ungefär.. såå jag avtar med forsränningen ;) Men ni ska veta att det var underbart kul!

Ps. Robinsson Ranjit höll i min kamera.. tog den här bilden, åkte med oss i båtarna och åt  mat med oss på kvällen! :) mycket roligt att träffa ett tv-namn (!)

    SPFL3 - Fotograf: Robinsson Ranjit

Dag 2, dagen efter forsränningen, idag. Så var det dags för höghöjdsbanan som är en hinderbana som ligger längst uppe bland träden ca. 25 meter upp i luften. Så för mig som är höjdrädd kändes detta som en ypperlig utmaning ;) Nej egentligen inte, jag var LIVRÄDD. Kolla bilder här nedan så får ni se tre stycken goingar som inte alltid trivsdes vid vindelälven...


Jag är så konsentrerad jag kan bli.. iskall i blicken. (livrädd...)                             
Före höghöjdsbanan -                              
konsentrerad. (Livrädd)                              
                                                          


 Under höghöjdsbana -    
kolla höjden (!) Svinit högt! 
(fruktansvärt jävla rädd)



  Efter höghöjdsbanan-
    jag är helt knäckt! 

Som alla resor ofta gör så kom denna till sitt slut. Kan inte göra annat än att tacka klassen för att dom är fantastiska och att vi alltid har så roligt när vi är iväg på sånt här! Fantastiska är ni! :)

Kvällen blir lugn eftersom att jag är rätt så hårt slagen efter forsränningen och framförallt efter höghöjdsbanan (ni ser ju bilden), men jag hoppas att eran fredagkväll blir kanon rolig. Vi sees.

/Kåggan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0