Tina - Lionel Messi

Dagen har varit ett rent h-vete. Helt sjukt mycket att göra, hela tiden, inte en sekunds ro. Ibland är jag verkligen förvånad & imponerad över mig själv att jag klarar av jobbet, det tär på kroppen både psykiskt och fysiskt speciellt efter att ha jobbat 13 timmar. & jag kan helt klart säga, det är på tok för dåligt betalt för det arbete vi gör och dom som säger emot kan ju prova jobba först innan dom säger nått mer.

När jag äntligen hade tagit mig hem slängde jag mig i duschen, renbäddade sängen, gjorde i ordning lite mat, kröp ner i sängen framför tvn och El Clasico och lyxade till det med två glas Fanta Light. Nu är det paus och magiska Messi har gjort 1-0 till Barca (någon som ens är förvånad?), dags för mig att borsta gaddarna sen är jag redo för att slagga. För i morgon är det dags för jobb igen, fast delad tur så jag får hem och sova nån timma där mitt på dagen, finns orken kanske det blir en tur på gymmet.


Ett exempel på hur det kan se ut när vi är ute i Europa och härjar. Love it.

Längtar fruktansvärt till sommaren, har kanske turen att få fara ner och hälsa på morsfars ♥. Plus massa annat kul som är inplanerat!

NIGHT

Kommentarer
Postat av: Frida

Riktigt klockrent inlägg! Jag håller helt med dig om lönerna! De som aldrig jobbat inom vården har ingen aning hur det är. Jag älskar yrket men man skulle kunna gjort allt så mkt bättre om man inte skulle behöva skära ner på resurser hela tiden. Jag hoppas dock på att det är bättre här i Norge nu så man kan göra ett riktigt bra jobb och dessutom få betalt för det:)

Jag längtar så tillbaka till våra härliga resor! Om jag blundar riktigt hårt och önskar kanske det kan öppnas en chans i sommar för att åka ner och möta upp er:) Sköt om dig syster och ta hand om dig så du inte jobbar ihjäl dig! Saknar dig. Massa kramar

2010-04-11 @ 11:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0